Gdynia. NesoBus testowany na ulicach miasta. To polski autobus wodorowy
[ad_1]
Zamiast spalin, z rury wydechowej wyrzuca jedynie parę wodną. Dbający o klimat NesoBus wyruszył na ulice Gdyni. Stworzony przez Grupę Polsat pojazd, który będzie rewolucją w komunikacji miejskiej, testują pasażerowie. – Różnica jest kolosalna, jest ten komfort jazdy, cicho, bezpiecznie – powiedział kierowca PKM Gdynia Ireneusz Masterny.
Mieszkańcy Gdyni cieszą się, że na ulice ich miasta wyjechał ekologiczny NesoBus. – Czekałem na taki autobus, żeby w końcu jeździło się bez spalin – powiedział Polsat News jeden z nich.
Wyprodukowany w Polsce pojazd rozpoczął jazdy testowe po ulicach Gdyni. NesoBus napędzany jest zielonym wodorem, dlatego z rury wydechowej wydobywa się destylowana para wodna. Podczas jazdy zasysa powietrze i oczyszcza je.
ZOBACZ: Gdynia: Mieszkańcy mogą dostać 2500 zł na zakup roweru elektrycznego
Ładuje się w 15 minut i na jednym ładowaniu jest w stanie przejechać 450 km. – Od wielu miesięcy pracujemy z Grupą Polsat nad stworzeniem stacji tankowania – powiedziała wiceprezydent Gdyni Katarzyna Gruszecka-Spychała.
Stworzony przez włoskich projektantów. Cichy i komfortowy
Władze miasta zapewniają, że czekają na możliwość zakupu takiego autobusu. – W ubiegłym tygodniu podpisaliśmy z Mostostalem Puławy umowę na budowę fabryki w Świdniku. Fabryka będzie miała wydolność budowy 100 autobusów rocznie – dodał Maciej Stec, wiceprezes zarządu, Grupa Polsat Plus.
WIDEO: NesoBus na ulicach Gdyni
– Ważny jest także design pojazdu, stworzony przez włoskich projektantów – zauważyła reporterka Polsat News Anna Gonia-Kuc.
NesoBus pomieści prawie 90 osób. Jest dostosowany dla osób niepełnosprawnych, starszych; ma także miejsca dla wózków. W jego środku jest klika stacji ładujących telefon, także bezprzewodowo. Można w nim korzystać z internetu 5G.
– Różnica jest kolosalna, jest ten komfort jazdy, cicho, bezpiecznie – powiedział kierowca PKM Gdynia Ireneusz Masterny.
Przez najbliższe dni NesoBus będzie jeździł po jednej z najdłuższych tras Gdyni – linii 141.
Jak dokładnie działa NesoBus?
Pojazd jest autobusem elektrycznym – ma silnik elektryczny. Wytwarza prąd na bieżąco z zatankowanego wodoru przy użyciu ogniwa paliwowego. Posiada własną „mini-elektrownię”. Fizycznie wodór ze zbiornika łączy się z tlenem pobranym z powietrza i wytwarzana jest energia elektryczna zasilająca silnik elektryczny.
Nie ma żadnego procesu spalania. W wyniku połączenia wodoru z tlenem w ogniwie paliwowym, autobus emituje z rury wydechowej parę wodną. Ta woda jest w pełni destylowana.
NesoBus wytwarza na bieżąco energię elektryczną pobierając tlen z powietrza i łącząc go z wodorem ze zbiorników przy użyciu ogniwa paliwowego. Nie ma żadnego procesu spalania. Pobierane powietrze musi być w pełni oczyszczone przez specjalne filtry, by ogniwo paliwowe otrzymało czysty tlen.
Wówczas tlen łączy się z wodorem i powstaje energia, która napędza silnik elektryczny. Nesobus użytkowany na zielony wodór nie emituje spalin i oczyszcza powietrze.
msm/wka/polsatnews.pl/Polsat News
Czytaj więcej
[ad_2]
Eos dolor et expedita voluptas at atque facilis. Nobis saepe et sint. Magnam voluptatem quo mollitia pariatur nostrum. Sint enim optio quas officiis sed.
Adipisci debitis quo laboriosam quisquam eaque sed. Voluptatem pariatur doloremque sed officia est ex. Officia voluptate quibusdam velit veniam sunt perspiciatis qui.